Det kom ett bud…

curpri1

…med färg från Cuprinol. Jag började (så klart) genast fundera över om inte både det ena och andra behövdes målas om och dottern sa att ”jag tänker att jag kanske ska måla mönster på nya altanen” men en likblek make lyckades avvärja en eventuell blivande mönstermålad altan med en lögn om att just vår altan var byggd av trä som inte går att måla. Vi får väl se hur det blir med den saken men det råder i alla fall ingen brist på konstnärlig fantasi hos den kvinnliga delen av familjen. Om man säger så.

curpri2

Hoppas ni haft en trevlig helg och att ni njuter av sommarvädret, fast jag hörde att det var regnigt i Stockholm idag. Men ändå. Det är sommar nu och även fast det varmtunga vädret ger mig huvudvärk är det precis nu det är som vackrast.

Det här inlägget postades i Företag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

