Kökskakel och filmtips

kok2

kok1

Som ni ser har vi ännu inte fått upp något kakel i köket eftersom vi inte riktigt kan bestämma oss för vad vi vill ha. En enkel glasskiva är fint men, nja. Marockanskt är jättefint men jag är rädd för att tröttna. Jag tror att det kommer bli ett enkelt vitt med ljusgrå fogar. Vi har ju ändå bott här i två år och det är kanske dags att bestämma sig!?

Måste också tipsa om en film vi såg igår, Out of the Furnance. Vi kollar väldigt sällan på film nu för tiden och jag när jag väl kollar vill jag ju att filmen ska vara värd min tid och nu så – äntligen! En hel drös med begåvade skådisar, till exempel Christian Bale, Casey Affleck och Forest Whitaker. Se om du inte redan gjort det (och en liten varning för att filmen är lite mörk. Liksom litteratur och musik gillar jag det just så, lite lidande och mörker). Mycket nöje! 🙂

Det här inlägget postades i Hemma hos, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

