Rostad sojabönssmörgås

   
Jag har gått och blivit smått galen i sojabönor (hur gott är det inte i en sallad?) och tänkte att jag måste dela med mig av det här receptet på en riktigt god smörgås. Den fungerar fint både som förrätt eller till lunch. 

Börja med att tina sojabönor. ”Ploppa” dem (ta bort skalet). Lite pilligt men klart värt det. Hacka sedan basilikablad (i originalreceptet som kommer från Tommy Myllymäki ska det vara mynta men det hade jag inte hemma) och blanda med bönorna. Häll över lite flingsalt och blanda.  

 
Rosta sedan valfritt bröd i stekpanna (jag ringlade även över några droppar olivolja). Skala en vitlök och gnugga in den på det rostade brödet. 

  
Lägg bönblandningen på brödet och riv över pecorinoost. Klart! 

Det här inlägget postades i Mat & recept. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Rostad sojabönssmörgås

  1. Camilla skriver:

    Kul att bloggen fått liv igen. Hurra! Älskar dina snygga bilder! Också älskar jag sojabönor 🙂 Har dock aldrig provat dem såhär.. låter spännande.

Kommentera

