Ta tillvara

   
   
Jag läste att svenska hushåll slänger 239.000 ton ätlig mat varje år. Det är verkligen galet och fruktansvärt för miljön. Jag tänkte att men vi slänger nog inte sååå mycket i vår familj ändå men när jag tänker efter noga så inser jag ju att det gör vi visst. Även fast jag tar hand om rester och har med mig matlåda till jobbet nästan varje dag slänger vi på tok för mycket. Jag köpte boken Ta tillvara i somras och hoppas på att få nya idéer på hur vi ska kunna ta hand om råvaror och rester på ett vettigare sätt. 

Något annat vi måste ta tillvara på är våra medmänniskor. Människor som flyr helveten. Mitt hjärta blöder ständigt för dem som lever under vidriga förhållanden och jag kan knappt skriva det här utan att gråta. Jag är så innerligt glad över den medmänsklighet och empati som svenska folket (de allra flesta i alla fall) och många andra länder visat senaste tiden. Vi måste ha lärt oss av historien och vi som har så mycket är skyldiga dem som har så lite att öppna både våra hjärtan och gränser. Fuck you SD, säger jag bara. 

Välkommen, välkommen hit

Vem du än är, var du än är. 

Det här inlägget postades i Övrigt, Mat & recept. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ta tillvara

  1. frutaxben skriver:

    Hej!
    Vi planerar just nu badrum och hittade ett inlägg från 2010 och att ni tittade på möbler från Bathlife. Blev det något där ifrån och isånafall undrar jag givetvis vad du tycker om dom idag? Väldigt tacksam för svar.
    Mvh T

    • camillasnyahem skriver:

      Hej T! Ja, vi köpte badrumsinredning till båda våra badrum från Bathlife och förutom ett droppande rör (som vi fick fixa) så har de varit jättebra! Nu har vi från Ikea och trots prislappen är jag nöjd med det med. Lycka till med renoveringen! /Camilla

Kommentera

