Mateus

  
När maken tappade mina tallrikar från Mateus (så de gick i tusen bitar) för några år sedan tappade jag samtidigt gnistan kring att samla på dem. Det var ju några tusenlappar som förstördes där, på bara någon sekund. Kommer aldrig komma över det, haha. Påminner honom ofta om den lilla fadäsen… Nu var det hur som helst dags att bryta ihop och gå vidare och tidigare i höstas började jag samla på tallrikarna igen. Håll gärna tummarna för en längre livslängd denna gång. 😄 

Idag skiner solen, marken är vit av frost och jag funderar på att hitta någon julmarknad att åka iväg på. Ha en fin dag! 

Det här inlägget postades i Köp. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mateus

  1. sandralinneas skriver:

    Jag krossade min fjärilstallrik när jag flyttpackade i vintras. Höll på att tappa sugen jag också eftersom jag visste att min ekonomi inte skulle vara så bra den närmaste tiden efter mina avslutade studier, men så hade jag turen att en vän förbarmade sig och gav mig en likadan i slutat studera-present. Lyckades krossa en likadan grå tallrik som på bilden här ovan också när jag knappt hunnit inviga den. Så himla surt. Men jag ska samla ihop en komplett uppsättning gråa Mateus en dag jag också! De är ju Så fina! (Hurra för att du bloggar mer!)

    • camillasnyahem skriver:

      Men vad trist att du också ”blivit av med” dyrt porslin… Surt är verkligen rätt ord. Tack för peppen med. 🙂 Kram

Kommentera

