Lite nytt i köket

   
Maken fick den här marmorbrickan från jobbet i julklapp. Passar fint in i vårt gråa kök i lilla radhuset. För er som undrar hur det går med renoveringen så går den långsamt kan jag meddela. Efter att ha byggt två hus, flyttat (långt) mycket, bytt jobb med mycket mera tog det liksom stopp där någonstans. Det var ju det här med att behöva andas emellanåt med. Det var tydligen viktigare än vad jag kunde föreställa mig och det är inte förrän luften tagit slut som jag stannat upp och reflekterat, undrat över vad tusan det är vi håller på med, egentligen. Det är effektivt att bränna slut på all energi man har på bara några år (utan att tanka i ny) men det fungerar inte i längden. Så lite där befinner vi oss nu. En fot före den andra och renoveringen får ta den tid det tar. 

 
En ny olja har fått flytta in också. Jag köper mest för förpackningens skull ska jag villigt erkänna. Har svårt att motstå grafiskt snygga förpackningar. 
  
Ljuslyktan Kastehelmi från Iittala är inte ny men en klar favorit. 

Det här inlägget postades i Köp, Radhuset. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lite nytt i köket

  1. Josefine skriver:

    Var kommer den söta lilla guldiga skeden ifrån?

Kommentera

