Ljuset


Igår när jag åkte hem från jobbet åkte jag inte hem i mörker, det var en liten ljusglimt kvar längst bort på himlen. Hjärtat gjorde dubbelvolt och det är samma sak varje år; jag glömmer bort att ljuset kommer åter. 

Jag är glad över att vi har årstider här, jag är speciellt glad i vår och höst. Vintern har jag inte haft problem med tills jag fick barn och livet blev jobba-hämta-laga mat-sova under årets mörkaste period. Men nu. Nu har det vänt!

Jag vill fylla mina vaser med snittblommor och mina tomma krukor med gröna växter (eftersom de flesta växter dött pga uttorkning här hemma). Ljuset kommer åter och jag försöker tänka att det gäller allt här i världen, hur mörkt det än ser ut kommer ljuset alltid vinna. Jag måste tro det och kämpa för det.

Det här inlägget postades i Inredning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

