Sparsam julpyntning

Jag måste erkänna att det galna ”jag har inte tiiiid med jul-monstret” i mig börjar lugna ner sig. Julen kommer ju vare sig jag har tid eller inte så jag kan lika väl försöka njuta av det. För att få lite extra julkänsla tänkte jag handla årets julklappar här i Göteborg imorgon istället för att köpa dem på webben som jag tänkt tidigare. Man kan ha det sämre än att strosa runt i Sveriges trevligaste stad och köpa klappar till nära och kära.

Lite julinspiration i form av bilder från ett lagom pyntat dansk hem får mig på ännu bättre humör! Med ganska små medel kan man få ett julfint hem, ett tips till alla oss som inte har tiiiiiid, eller lust. 🙂

Foto: Bobedre.dk

Detta inlägg publicerades i Högtider. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Sparsam julpyntning

  1. Camilla skriver:

    Det tycker jag du gör rätt i, att gå i en av de mysigaste städerna och handla julklappar. Önskar jag också kunde få göra det 😀 Jag har faktiskt näthandlat de flesta julegaverna i år.
    Men du.. nu har du ju nära till Bagaren Och Kocken.. *aviiiis* En annan får ju nöja sig med att, ja.. nätshoppa därifrån.

    Supersnyggt hem du visar upp, danska dom kan.. Iaf när det kommer till inredning 😉

  2. Anne skriver:

    Jag gillar också en sparsam jul. Grönt, vitt, grått, silver 🙂
    Lycka till med julklappsletandet. Mysigare att leta i affärer än på webben.
    Kram Anne

  3. Låter Härligt! Det finns ju egentligen inget bättre än att gå o strosa i mysiga affärer. Men har man inte tid så är det jäkligt bra med webbbutiker;)

    Puss!

  4. MATBLOGGEN skriver:

    Vilka fina juliga bilder 🙂

    Här hemma har vi precis pyntat julgranen, med stora vita och svarta julgranskulor.
    Sedan har vi hunnit baka massa gott julgodis :

    http://pernillawahlgren.se/jennys-matblogg/hemmagjord-daim.html

    Lycka till med julklapparna.

  5. Nanna skriver:

    Så fina bilder du har på fåren i inlägget nedan! vad är det för får?

    Jag känner att julen inte hinns med riktigt som jag velat detta året heller. Tror att nästa år ska jag ta semester någon dag i varje vecka fram till jul så att jag kan få njuta o göra allt utan stress. Det blir sparsamt med pynt hemma hos mig och julklappar? vad är det?

  6. Jag känner så väl igen mig! Jag stressar gärna upp mig och får på så sätt ingen vidare julglädje i kroppen…men jul blir det ju på något sätt iallafall! Jag ska också försöka lugna ner mig och dra ner på kraven!
    Tjusiga bilder du visar – vilket lugn…
    Kramen.

  7. Proforma - Irene skriver:

    Ja, jul blir det både med och utan stressen! Göteborg är inte fel att julhandla i, här finns många mysiga butiker så gå runt i lugn och ro, ta en fika och njut!

  8. Helena Ljunggren skriver:

    Riktigt snygga bilder!

  9. Linas inredning skriver:

    Vilka fina inspirationsbilder! Hoppas du får en alldeles underbart härlig jul! Kram på dig!

  10. Mrs. b skriver:

    God Jul till er!

  11. Mia skriver:

    God fortsättning fina du:)

    Kraaam M

  12. Sofies Stiltje skriver:

    Härliga julbilder du bjuder på!

    Låter skönt att ”julmonstret” släppte sitt grepp lite. Är det någonting som kan förstöra en hel julhelg så är det just stress och känslan av att inte kunna slappna av.

    God fortsättning!
    Kram, Sofie

  13. Smulan skriver:

    Fina bilder,gillar den sista !

  14. Erica skriver:

    Vackra bilder!! Helt i min smak 😉
    Ha en bra dag!!
    Kram Erica

Lämna en kommentar